JoBb

jag läser "Samtal med Gud".
I boken berättar Gud att vi människor ber på fel sätt. Vi fokuserar på det vi inte har...
"snälla Gud, ge mig pengar...
"snälla, ge mig jobb...
osv...
 När vi ber om nåt så är det för att vi saknar det...
Men Gud menar att vi ska tacka för det vi har.
Vi ska till och med tacka för det vi kommer att få.
Med rätt inställning och en ärlig känsla så blir det så som vi tänker!

Jag tänkte förra veckan, på väg till skolan att jag har jobb.
Jag sa det till mig själv, " jag har ett jobb. Jag vet bara inte vad".
O jag trodde på mig själv.
I skolan senare så ringde en underbar vän o berättade att Kulturskolan i Laholm
 behöver en rytmikpedagog som vill undervisa i dans.
JAG är ju rytmikpedagog, o jag vill jätte gärna undervisa i dans!!

Nu, en vecka senare pratade jag med Kulturskolans chef.
Jag ska träffa honom nästa vecka o styra upp schema o timmar o sånt.

Hm.... Gud hörde min bön?

*mjouuuu*

Kommentarer
Postat av: Julliuppan

Mmmmm... Men var det Guds eller din egen förtjänst (o din kompis) att du fick jobbet?... Tänker att ibland tackar vi Gud för mycket, men glömmer bort att tacka oss själva :)

2009-02-28 @ 00:15:09
Postat av: Nattblomma

ja det har du verkligen rätt i! Men jag sökte ju inte ens jobbet... så det var nog tack vare min kompis isf :)

2009-02-28 @ 11:25:45
URL: http://nattblomma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0