Första jobbdagen...

oj oj oj. Jag har ont överallt.
Framförallt i benen....
jag satt ner EN gång på 9 timmar.
Fick först lära mig göra sallader, mackor o sånt..
men jag har mest serverat. Det är väl ok :)
man träffar ju mycket folk!
Jag serverade till Martin Becks dotter... hihi
Sen har det blivit mycket diskplock, fixa all disk o sen placera ut alla grejer på
rätt ställe. Lite svårt första gången men nu vet jag ju vart allt ska stå.

haha för ett år sen satt jag på samma café o drömde mig bort att jag skulle
flytta till sthlm o börja jobba där.
Nu gör jag det!!
helt galet...
jobba på café..
inte riktigt som jag hade tänkt mig.... så många timmar!
Fick faktiskt igång lusten att börja undervisa.
Kanske är bra att jag gör nåt sånt här
för att känna viljan att jobba som lärare.
Det är ju ändå ganska underbart
att få gå till sitt jobb o uppleva musik, röra sig o verkligen ge o lära ut nåt till människor.


På vägen hem gick jag inom min bror o hans fru. Vi bor ganska nära!
Det var trevligt! blev bjuden på god mat som fruns begåvade lillebror hade lagat.
De hade med sig lite ifrån Malmö. Mitt överkast o en filt som verkligen är "jag"
Känner mig mer o mer hemma här.

Saknar så klart Malmö.
Saknar vänner..
saknar mina kisebäbisar....
saknar min innegård....  saknar


Men nu är det nya tider, nya platser o nya upplevelser!

*meow*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0