böcker



Igår kväll träffade jag två underbara vänner!
vi gjorde vegetarisk paj och hade trevligt.
Vi kom in på diskussioner kring Gud, universum och tankens kraft.






En bok vi pratade om är
"Samtal med Gud"
Boken består av författarens skrifter som han har skrivit vid kontakt med Gud.
Stora samhällsfrågor ställs till Gud som han sen svarar på. det finns tre stycken. Den första är inriktad på frågor kring individen, den andre boken tar upp världsfrågor o den tredje pratar om universum. Det första som står i boken är att det är meningen att du nu ska läsa denna. O det roliga är att jag täkte hyra filmen igår. Den var uthyrd överallt... min vän hade sett den på internet i streamveriation men var helt plötsligt borta.... Tror inte jag är redo att läsa den ännu...



En annan bok är
"The Secret"
Denna bok förklarar hemligheten som alltid har funnits men som vi inte vet om att den finns.
Varje gång du tänker att du vill ha nåt o tänker dig in i hur det skulle vara att ha det
så svarar universum genom att öppna en chans för dig att få detta.
Denna teroi kan stämma då jag vet att tankens kraft kan styra hela kroppen.



En tredje bok är
"Resan"
Du får följa med en kvinna som har en cancerböld stor som en fotboll i magen o
måste oppereras för att kunna överleva. MEN hon tar bort den själv
genom tankens helande kraft. Hon går in i sitt inre och reder ut gamla outrättade händelser....



Nu i eftermiddag ska jag prova på en Yogakurs.
 


Jag har enbart gjort yoga hemma så detta ska bli spännande
att få göra det med en riktig ledare.
Efteråt är det meditation.
funderar på att testa det oxå... när jag ändå är där.
Detta yoga och meditationställe heter
Natha Yoga Center
Ligger  på Celciusgatan 29 , Malmö.

Får berätta mer sen hur det var

ha en underbar dag!!

*mjou*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0