Vilken dag!!

Gick upp riktigt tidigt idag. Skulle ta tåget 08.08 till Laholm för att träffa chefen för första gången. Pirrigt!
Cyklade i god tid till stationen för att i lugn o ro pilla fram ett par biljetter. 

Men sj-apparaten var dum!
Den vägrade känna att jag tryckte på skärmen. Detta gjorde mig lite irriterad.
Men efter mycket morr, o 30:- dyrare biljettän vad det borde vara så skulle jag betala. Då vill den inte ta emot mitt kort. "Ogiltigt kort" stod det.... grrrr
Jag försökte ivrigt en, två ,tre gånger till... Det funkade inte. klockan började bli mycket så jag sprang bort till bankomaterna. Efter en liten stunds köande så visade sig att dessa maskiner inte funkar som de skulle.
De hade inga pengar att spotta ut...... 
Panik!!
KAN ju inte missa tåget o komma försent första gången jag ska
träffa chefen. INGET bra första intryck.

Jag beslöt mig för att hoppa på tåget iaf.. Blir dyyyrt att betala på tåget.. men , vad skulle jag gjort?
Tåget stod så klart på parong 10. Fick springa dit ! Hann precis på innan det rullade iväg mot Laholm.
Men då säger de i högtalarna.... Detta tåg går till Lund, Landskrona, Helsingborg. Hu??
Jag hade hoppat på i fel del av tåget. Det var två tåg som satt ihop... Iaf gick det åt rätt håll.
Jaja.. jag pallarade mig fram o kom till sluut på rätt tåg mot rätt plats.
På tåget gav de mig en faktura på resan, eftersom jag inte hade nån biljett. Det blev konstigt nog billigare..hm.....

I Laholm finns det åkrar, åkrar o ängar.
 

Jag hade inga kontanter på mig o fick bara en konstig min när jag frågade efter en automat så kunde inte ta bussen. Traskade mot centrum men blev tillslut hämtad av chefen. Hyggligt!

Det var annars trevligt i Laholm! mysig stad.
Trevligt folk som jobbade på kulturskolan. Ska börja undervisa om två veckor.
wiii ! spännande

Tåget hem, var jag heeelt slut. Hade varit så nervös o spänd att jag hade ont överallt.
Men framme i Malmö, en kvart försent så fick jag cykla som attan. Skulle träffa Mkb o prata om renoveringen.

Hemma såg det förbläääigt ut! Diskberg o grejer öööverallt!



Pinsamt att ta hem Mkb-folk när det såg ut så.
Fick diska fort som fäään, plocka undan...fixa fixa!!  Sen kom Mkb mycket senare än vad jag trodde...
*suck*  VIlle vara med o fråga o så men skulle hem till syster o passa lillen igen. Cyklade som en galning dit!
blev sen....

Lille Enzo är ett charmtroll men ack vad det är jobbigt att hela tiden bära runt, underhålla fixa o dona.

NU är jag trött!!!



Vilken daaaaaaaaaaaag

*mjäää*

Kommentarer
Postat av: Julliuppan

Snacka om att det kan hända mkt på en och samma dag... och bara på några minuter till och med. Men GRATTIS till jobbet!!



Diggar dina bilder fett! Helt underbara!

2009-03-06 @ 16:08:11
Postat av: Nattblomma

Tack !

haha ja det är kul med bilder tycker jag! =)

puss på dig

2009-03-07 @ 10:01:31
URL: http://nattblomma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0