31 Mars

Dansade igår... först balett och sen direkt efter modern.
Efter en hel balett-lektion blir man ganska mör i kroppen o trött i hjärnan av all koncentration.
Var svårt att hänga med på lektionen efter...

Först tyckte jag det var ganska härligt!  baletten går ganska långsamt, det är svårt men långsamt.
Musiken är klassisk piano o varje övning är ganska kort.
 Sen tassar man över till den andra salen o hoppar på den moderna stilen. Här är tempot högt,
musiken är ösig o varje övning är både svåra o långa . Mycket att komma ihåg.
Skönt med ett högre tempo!! men igår kände jag mig lite för trött för att hänga med...kände mig dum....
Kände mig dum, pinsam o dålig. 

Fick dåliga tankar om mitt danslärarjobb i Laholm. Tänkte att det var synd om eleverna som får en lärar som jag.
Att det kanske är dumt att jag jobbar där när det finns andra som verkigen är duktiga!!
men så komme jag ihåg sen att Laholm sa att vi kan kalla det rörelseträning eller nåt sånt för att jag inte skulle känna så här.
Men att jag själv ville det skulle heta dans. När jag tänkte mer o mer på det så vet jag ju hur dansövningarna ser ut o varför vi gör det o att jag kan klura fram roliga koroegrafier...o det är väl det viktigaste. Sen kanske jag inte kan slänga upp benet som en ballerina. det viktiga är nog att man kan hitta ett sätt att inspirera eleverna, se till att de har kul o att det lär sig något. 

Kände mig lite lugnare....

Jobbet i Laholm börjar vecka 17 efter deras Påsklov.

*meow*

Kommentarer
Postat av: Julliuppan

Vilken tur att du började tänka om och känna dig lugnare igen!

Du kommer ju fixa det superbra! Lite nervositet hör alltid till och kanske tvivel oxå, men det gör nog bara att man antränger sig lite extra och tillslut gör ett bättre jobb än den som tror den redan kan, vet och är bäst på allt. :)



You go girl! - kraaaaaamm

2009-04-01 @ 10:40:14
Postat av: Julliuppan

Vilken tur att du började tänka om och känna dig lugnare igen!

Du kommer ju fixa det superbra! Lite nervositet hör alltid till och kanske tvivel oxå, men det gör nog bara att man antränger sig lite extra och tillslut gör ett bättre jobb än den som tror den redan kan, vet och är bäst på allt. :)



You go girl! - kraaaaaamm

2009-04-01 @ 10:41:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0