jobb

jag söker jobb. Behöver ha pengar o något att göra. Behöver ha en tid att passa, styra upp mitt liv.
Jag är mest inne på Arbetsförmedlingens hemsida o rotar efter jobb.
Försöker inte vara kräsen men det jag mest har lust med nu
är att jobba i en butik. Det är roligt att träffa folk och pedantisk som jag är
skulle det vara roligt att ställa i ordning i hyllor osv... hihi
Det finns flera butiker som söker folk men ALLA vill att man ska ha
affärsvana, kassavana eller nån annan vana som jag INTE har.
Jag har en FET lärarutbildning i min väska men det ända jag kan göra
är att undervisa i musik på ett otroligt unikt sätt.... men vad har jag för nytta av det nu?
Jag tänker iofs att lärare ofta är utåtriktad, social och ordningsam. Det passar ju bra
i en affär.... men när jag skickar in mitt cv så står det inget om erfarenhet
som affärer vill ha...
En intervju hade ju varit det bästa!!
men de väljer folk efter cv:t.....

Om jag nu ska leta jobb som passar mina erfarenheter, yrke osv så
är det ju rytmiklärare,  rörelseträning, koreograf o sånt.
Rörelseträning hade varit superkul att undervisa i!  men inte traditionell rytmik.....
usch.... har jag gått helt fel utbildning?
Det har varit en givande utbildning. Verkligen!! jag har utvecklats på alla sätt!
Men jag är mer konstnär än lärare....



jaa... får leta vidare... Hoppas att nån tycker att nån som jag hade passat perfekt i deras butik och
vill att jag börjar!

hoppas hoppas

*mjouu*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0